Mijn favorieten

Uw huis verkopen?

Uw huis verkopen? Daar komt van alles bij kijken. We kijken graag met u mee, kosteloos en vrijblijvend. De meerwaarde die we als verkoopmakelaar bieden, vertaalt zich in onderstaande pluspunten.
 
Bij Borgdorff Makelaars:
 
  • heeft u een vast contactpersoon. Uw makelaar is van alles op de hoogte, begeleidt de bezichtigingen en onderhoudt regelmatig contact over de voortgang;
  • wordt er gezamenlijk een realistische vraagprijs vastgesteld; het is namelijk bewezen dat een realistische vraagprijs uiteindelijk leidt tot een hogere verkoopopbrengst;
  • bepalen we in overleg met u de verkoopstrategie: wel of niet adverteren, een video van uw woning maken, een open huis organiseren, een buurtmailing verspreiden, adverteren op social media… het kan allemaal;
  • beschikken we over een klantenintranet: u kunt zelf 24 uur per dag, 7 dagen per week uw dossier inzien. Zo bent u altijd op de hoogte van resultaten, bezichtigingsafspraken en andere bijzonderheden, die betrekking hebben op de verkoop van uw woning;
  • werken juristen, die garant staan voor een correcte afhandeling tijdens het verkooptraject. Bij onverhoopte problemen weten zij de juiste juridische wegen te bewandelen
 
Graag verduidelijken wij hieronder ons verkoopproces. Zo weet u van tevoren precies wat u van ons kunt verwachten en waar wij u bij kunnen assisteren.
 
  1. Vrijblijvend gesprek. Hier kunt u kennismaken met uw makelaar die u tijdens het hele verkoopproces begeleid. Na dit gesprek weet u precies met wie u te maken heeft en wat u van ons kunt verwachten.
  2. Wanneer u besluit om ons de opdracht te geven wordt dit vastgelegd in een opdracht tot dienstverlening. Hierin staan de afspraken die u met één van onze makelaars maakt in vastgelegd.
  3. Tijdens de vervolgopname worden alle benodigdheden verzameld om uw woning zo goed mogelijk online te zetten. Zo worden er foto’s, een video, plattegrond en/of 360o tour gemaakt. Tevens bekijkt uw vaste makelaar samen met u naar de benodigde stukken of dit compleet is en of de vragenlijst en lijst van zaken correct zijn ingevuld.
  4. Woning voorbereiden voor online aanmelding. Hierbij kunt u denken aan gegevens invoeren in het systeem, verkoopteksten schrijven, brochures en raampresentatie opmaken.
  5. U als klant heeft middels het contact met de makelaar altijd inzicht in de aanmelding van uw woning. Zo krijgt u van te voren de foto’s en de tekst te zien voordat de woning online wordt gezet.
  6. De woning wordt aangemeld en is zichtbaar op diverse websites zoals Funda en de eigen Borgdorff website. U kunt ervoor kiezen om de woning ook via social media te promoten. Borgdorff heeft zijn eigen facebookpagina met een grote groep volgers waarop de woning geplaatst kan worden.
  7. Geïnteresseerden kunnen de woning bezichtigen. Afspraken worden altijd ten minste 24 uur van tevoren doorgegeven tenzij u dit op een andere manier afspreekt met onze makelaar. Tijdens bezichtigingen peilt de makelaar in welke stap van het aankoopproces de geïnteresseerden zich bevinden. Door onze nauwe samenwerking met De Hypotheekshop kunnen de geïnteresseerden gemakkelijk een financieel advies inwinnen, zodat we eventuele teleurstellingen achteraf voor beide partijen kunnen voorkomen.
  8. Bij het binnenkrijgen van een bod zal de makelaar dit met u als verkoper overleggen. De makelaar geeft advies hoe te reageren op het bod, maar u bent altijd degene die de keuze maakt welk (tegen)voorstel te doen. De voordelen die u heeft bij deze onderhandelingen is dat de makelaar door zijn ervaring weet wat te doen.
  9. Wanneer de woning is verkocht, zal de makelaar de koopovereenkomst opstellen. Onze koopovereenkomst is opgesteld door onze juristen en is op de juiste wijze vastgelegd waardoor de risico’s die u als verkoper loopt worden beperkt. Koper en verkoper krijgen de koopovereenkomst voor de tekenafspraak in concept toegestuurd waarbij u de mogelijkheid heeft deze alvast goed door te nemen.
  10. Het tekenen van de koopovereenkomst wordt begeleid door uw makelaar. Tijdens de tekenafspraak wordt de koopovereenkomst besproken en kunt u al uw vragen stellen.
  11. De notaris stuurt u voor de juridische overdracht van de woning altijd de concept leveringsakte en de nota van afrekening. Uw makelaar controleert beide documenten of deze correct zijn opgesteld en alle afspraken die u met de koper heeft vastgelegd in de koopovereenkomst ook zijn overgenomen.
  12. Voordat u naar de notaris gaat, maken we altijd nog een laatste inspectieafspraak in de woning. Tijdens deze afspraak worden de meterstanden genoteerd.
  13. De laatste stap van het verkoopproces. De overdracht bij de notaris. Uw makelaar is hierbij aanwezig. Hierna is het officieel. U woning is verkocht!
 
Ook voor de verhuur van uw woning kunt u bij ons terecht. Wij vertellen u graag persoonlijk wat we voor u kunnen betekenen.

Financiële gevolgen

De verkoop van uw woning brengt uiteraard ook financiële gevolgen met zich mee. Zo kan het bijvoorbeeld belangrijk zijn om een duidelijk beeld te schetsen van uw financiële situatie als u een restschuld overhoudt of als u een nieuwe woning aan wilt kopen.

Vrijblijvend advies
Onze medewerkers van Hypotheekshop Westland geven u graag een vrijblijvend advies omtrent de verkoop van uw huidige woning en eventuele aankoop van uw  nieuwe woning.
 
Zij zijn bereikbaar op:
T: 0174 22 50 60
E: wateringen1050@hypotheekshop.nl